فیس بوک

اشتراک گذاشته شده با :

شبکه های اجتماعی

چرایی و چیستی اشتراک گذاری در فیس بوک
چرایی و چیستی اشتراک گذاری در فیس بوک
از زمانی که گزینه اشتراک‌گذاری در زیر انواع محتوا درج‌شده در فیس‌بوک قرارگرفته، انبوه محتوای شخص ثالث به خوراک خبری کاربران این شبکه سرازیر شده و شکی نیست که درواقع شاید بدون فکر کردن به جزئیات آن و تنها به صورتی دیوانه‌وار در حال اشتراک‌گذاری محتوا هستیم، اما باید چه چیزی را و چگونه به اشتراک‌ بگذاریم؟   اخیراً مطالعه‌ای در این رابطه در دو بخش توسط Fractl منتشرشده است که به بررسی عادات اشتراک‌گذاری هر کاربر عادی فیس‌بوک و موارد انگیزشی آن پرداخته است که اطلاعاتی را در رابطه با چرایی و چگونگی اشتراک‌گذاری محتوا توسط افراد با جنسیت‌های مختلف و سنین مختلف بر روی شبکه‌های اجتماعی معروف و معتبر در جهان در اختیار ما قرار می‌دهد.   متولدین بعد از جنگ جهانی دوم در مقابل متولدین بعد از سال ۲۰۰۰ درحالی‌که ۳۸% از ۲۰۰۰ نفر موردبررسی قرارگرفته در این تحقیق و بررسی اعلام کرده‌اند که کمتر از یک‌بار در هفته اقدام به اشتراک‌گذاری محتوا می‌کنند، احتمال اشتراک‌گذاری محتوا توسط کاربران مرد و متولد بعد از سال ۲۰۰۰ از کمترین میزان برخوردار بوده و همچنین احتمال اشتراک‌گذاری مطالب سیاسی توسط کاربران زن و مرد متولد بعد از سال ۲۰۰۰ به نسبت به دیگر مطالب ۴% کمتر و به‌طور قابل‌توجهی اشتراک‌گذاری مطالب مرتبط با الگوهای رفتاری توسط این گروه از کاربران تا ۶% بیشتر است.     اما در مقابل کاربران متولد پس از سال‌های پایان جنگ جهانی دوم تا حدود ۱۵% کمتر اقدام به اشتراک‌گذاری مطالب مرتبط با الگوهای رفتاری کرده و اشتراک‌گذاری مطالب مرتبط با مسائل سیاسی  تا حدود ۷% در بین آن‌ها بیشتر است. اگر از حجم زیاد اشتراک‌گذاری مطالب و عکس‌های زیبا در ارتباط با حیوانات و نوزادان متعجب هستید، باید بگویم که زنان متولد در سال‌های بعد از جنگ جهان دوم تا حدود ۱۸% بیشتر از دیگر کاربران اقدام به اشتراک‌گذاری این قبیل از انواع محتوا می‌کنند.   چیز قابل‌توجهی که بین تمامی کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک مشترک است، این است که کاربران این شبکه همه و همه به اشتراک‌گذاری محتوا طنز و خنده‌دار علاقه داشته و یا حداقل چیزی است که به دیدن و استفاده از آن علاقه نشان می‌دهند.   محتوای داغ و هیجانی امروز پروفایل فیس‌بوک شما به عبارتی به‌عنوان اولین تأثیر در یک ارتباط و تعامل دوطرفه در نظر گرفته می‌شود؛ خواه این تعامل و ارتباط با یک کارفرما، یک هم‌اتاقی آینده یا دوستانی از دوستان شما باشد. بنابراین تعجبی نیست که بیش از ۵۲% از افراد مورد نظرسنجی قرارگرفته در این تحقیق ادعا کرده‌اند که همواره سعی می‌کنند از هرگونه محتوای بحث‌برانگیز و حاشیه‌ساز خود را دور نگاه داشته و ۳۲% هم اعلام می‌کنند که به تصویر ایجادشده از پروفایل خود در ذهن مخاطبین بسیار حساس و بوده و با آگاهی کامل نسبت به آن برخورد می‌کنند.   چرا اقدام به اشتراک‌گذاری محتوا می‌کنیم؟ دستاورد دیگر حاصل‌شده از این تحقیق بیان می‌دارد که اغلب مردم بدون توجه به نوع محتوا و نوع و کاربرد آن اقدام به اشتراک‌گذاری مطلب یا محتوایی نمی‌کنند، ۵۵% از این افراد می‌گویند آن‌ها عموماً اقدام به اشتراک‌گذاری محتوایی می‌کنند که ازنظر دوستان آن‌ها کاربردی باشد. ۶۵% از مردان و ۷۳% از زنان ادعا می‌کنند که عموماً اقدام به اشتراک‌گذاری مطالب می‌کنند، چراکه اشتراک‌گذاری این محتوا به آن‌ها کمک می‌کند تا ارتباط نزدیک‌تری با دوستان فیس‌بوکی خود داشته باشند و تنها ۱۹% از مردان و ۱۶% از زنان اقدام به اشتراک‌گذاری محتوا تولیدشده توسط یک گروه یا فرد سوم دیگری جهت ترغیب یا تحت تأثیر قرار دادن دوستان خود در رابطه با چیزی می‌کنند.   ما همه به‌خوبی می‌دانیم که هرگاه محتوای منتشرشده توسط شخصی بیش‌ازحد در خوراک خبری ما معرفی شد، به‌طورمعمول یا از دیدن محتوای منتشرشده توسط وی لغو اشتراک می‌کنیم یا اینکه خیلی سریع و بدون توجه از روی محتوای منتشرشده یا بازنشر شده توسط وی عبور می‌کنیم. افرادی که بیش از ۴ مرتبه در روز اقدام به اشتراک‌گذاری محتوا بر روی پروفایل خودشان می‌کنند، چیزی در حدود ۵% از کل اشتراک‌گذاری محتوا در خوراک خبری را تشکیل می‌دهند.   احتمال اینکه منبع این‌گونه مطالب از مجموعه‌ای از محتوای بحث‌برانگیز و سیاسی نشات گرفته باشد، بسیار زیاد است. این تحقیق به این نتیجه رسیده است که افرادی که بیش از ۴ نوبت در هرروز اقدام به اشتراک‌گذاری مطلب می‌کنند، تا ۴۳% کمتر از دیگر افراد از محتوای بحث‌برانگیز دوری کرده و احتمال اجتناب نکردن آن‌ها از اشتراک‌گذاری محتوای سیاسی تا ۹۰% کمتر از دیگر افراد است. برچسب ها: اشتراک گذاری, شبکه های اجتماعی, محتوا فیس‌بوک اشتراک گذاری :

گروهی عجیب در فیس بوک که کاربران را به پرت کردن خو
گروهی عجیب در فیس بوک که کاربران را به پرت کردن خو
دنیای مجازی و ارتباطات نامحدود و گسترده مردم در سراسر دنیا اگر چه مزایای زیادی دارد اما گاهی به شکل گیری گروه ها، کلوب ها و چالش هایی می انجامد که نه تنها جالب نیستند، بلکه می توانند برای سلامت روحی یا جسمی افراد مشکلاتی را در پی داشته باشند.
گروهی عجیب در فیس بوک که کاربران را به پرت کردن خو
گروهی عجیب در فیس بوک که کاربران را به پرت کردن خو
دنیای مجازی و ارتباطات نامحدود و گسترده مردم در سراسر دنیا اگر چه مزایای زیادی دارد اما گاهی به شکل گیری گروه ها، کلوب ها و چالش هایی می انجامد که نه تنها جالب نیستند، بلکه می توانند برای سلامت روحی یا جسمی افراد مشکلاتی را در پی داشته باشند.
فیس بوک و مشکلات روحی بیشتر
فیس بوک و مشکلات روحی بیشتر
شبکه های اجتماعی چه آسیب هایی برا یسلامتی ما دارند چه عوارض روحی و روانی برای ما دارند استفاده از این قبیل شبکه ها چه تاثیراتی روی روحیه کاربران میگذارد طرز استفاده صحییح از این شبکه ها چگونه است استفاده از «شبکه های اجتماعی» ارتباط مستقیمی با بروز برخی مشکلات سلامت روان دارد. افسردگی، حسادت و عدم اعتماد به نفس از جمله عواقب ناخوشایند این استفاده هستند. در مطالعه جدیدی که در مجله سلامت پزشکی و بالینی منتشر شده است دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نه تنها فیس بوک و افسردگی با هم رابطه ای مستقیم دارند، بلکه به نظر می رسد فیس بوک فرایند یک پدیده روان شناختی مهم به نام «مقایسه اجتماعی» را تسهیل می کند. این مقایسه معمولا بین «لحظه های یکنواخت» زندگی ما و «لحظه های باشکوه» زندگی دوستانمان و عکس های سفر و عکس هایی از بچه هایشان شکل می گیرد و به دنبالش نشانه هایی از افسردگی را به همراه می آورد. با این اوصاف، آیا زمان آن رسیده که حساب کاربری فیس بوک خود را غیرفعال کنیم؟ شاید! شاید هم بهتر است طرز استفاده مان از فیس بوک را تغییر دهیم. در این مطالعه جدید که در دانشگاه هیوستون صورت گرفته است محققان از مردم درباره میزان و شکل استفاده شان از فیس بوک سوال کرده و مشخصا در این باره تحقیق کرده اند که معمولا آنها چقدر درگیر مقایسه های اجتماعی می شوند و تا چه حد دارای علائم افسردگی هستند. این تحقیقات نشان می دهد که احتمال بروز علائم افسردگی در کسانی که بیشتر از فیس بوک استفاده می کنند زیادتر است. مایلی استرز، یکی از نویسندگان این مقاله، می گوید: «نمی توان گفت که فیس بوک باعث افسردگی می شود، اما زمان زیادی که در فیس بوک می گذرانیم تا خود را با دیگران مقایسه کنیم و احساس رخوتی که در آن زمان داریم احتمالا به افسردگی منجر می شود.» در بخش دوم این مقاله کمی عمیق تر به این موضوع پرداخته شده است. تحقیقات قبلی درباره مقایسه های اجتماعی نشان داده اند که وقتی افراد خود را با کسانی از طبقه بالاتر مقایسه می کنند احساس بدی بهشان دست می دهد، در حالی که وقتی خود را با افراد طبقه پایین تر مقایسه می کنند نسبت به خودشان احساس بهترین پیدا می کنند. در بخش دوم این مقاله بیشتر به این تفاوت پرداخته شده و این سوال پرسیده شده است که وقتی آنها مطالب دیگران را می خوانند دقیقا چه احساسی پیدا می کنند. یکی از جواب ها این است: «امروز وقتی داشتم در فیس بوک می چرخیدم از دیدن موفقیت های دیگران و مقایسه آن با شکست های خودم غمگین شدم و اعتماد به نفسم به شدت پایین آمد.» و جواب دیگر: «معمولا به این مسئله که من در زندگی چکار کرده ام و دیگران چکار می کنند خیلی فکر می کنم و درباره اش در فیس بوک گشت و گذار می کنم.» بنابراین، در مجموع می توان گفت علائم افسردگی در افرادی که وقت بیشتری را در فیس بوک می گذرانند به وجود می آید. همچنین مقایسه اجتماعی در هر دو صورت می تواند موجب افسردگی شود. به عبارت دیگر، مهم نیست که فرد خود را با فردی بالادست یا پایین دست تر از خودش مقایسه کند، زیرا هر دوی این مقایسه ها می تواند موجب بروز و شدت افسردگی شود. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا همه باید فیس بوک خود را غیرفعال کنند؟ احتمالا این کار لازم نیست، هر چند غیرفعال کردن فیس بوک ایرادی هم ندارد. مایلی استرز می گوید که این موضوع واکنش های بسیار متعددی را پدید آورده است. شاید ارتباط ما با تکنولوژی خیلی متنوع تر از آن چیزی باشد که فکر می کنیم. همان طور که می دانیم، شبکه های اجتماعی کاملا هم اجتماعی نیستند و حتی گاهی ما را به سمت و سوی غیراجتماعی بودن سوق می دهند. او اضافه می کند: «باید بعد از استفاده از فیس بوک احساس خوبی داشته باشید. اگرچه سیر ناخواسته این چرخه به این صورت است که شما خود و لحظه های تکراری زندگی تان را با لحظه های باشکوه زندگی دوستانتان مقایسه می کنید و در نهایت دچار علائم افسردگی می شوید.» پس اگر بعد از استفاده از این شبکه اجتماعی دچار احساس بدی می شوید وقتش رسیده که کمی فاصله خود را با دنیای مجازی بیشتر کنید. در پایان، مایلی استرز این جمله تئودور روزولت را یادآوری می کند: «مقایسه دزد شادی هاست.» اگر این سخن درستی باشد (که به نظر می رسد از لحاظ علمی نیز تایید شده است) بهتر است مقایسه بین راکدترین لحظات زندگی خودمان و هیجانی ترین لحظات زندگی دوستانمان را متوقف کنیم. باید به خاطر بسپریم که زندگی فقط از لحظه های باشکوه و هیجان انگیز شکل نمی گیرد، پس بد نیست گاهی لحظه های آرام تر و کمتر باشکوه خود را هم در این شبکه ها منعکس کنیم. به این صورت است که می توانیم بیشتر احساس در ارتباط بودن داشته باشیم تا در تضاد بودن. ماهنامه زنان امروز – ترجمه فرناز دشتی #استفاده از فیس بوک#درباره فیسبوک مطالبی#راجع به فیسبوک#شبکه های اجتماعی#فیسبوک#مضرات استفاده از فیسبوک#مطالب و عکس های فیسبوک
فیس بوک اعتماد به نفس شما را کم می کند یا زیاد ؟ …
فیس بوک اعتماد به نفس شما را کم می کند یا زیاد ؟ …
چگونه فیس بوک می تواند به خود باوری و اعتماد به نفس شما کمک کرده یا صدمه بزند؟ این اتفاق برای همه ما می افتد و لازم است آگاهانه به این مسئله توجه کنیم...
خود شیفتگی هدیه جنبه تاریک فیس بوک به کاربران...
خود شیفتگی هدیه جنبه تاریک فیس بوک به کاربران...
محققان پی برده اند که تعداد دوستان هر شخص در فیس بوک رابطه مستقیمی با میزان اجتماع ستیزی و خود شیفتگی آن شخص دارد. این موضوع مهر تأییدی بر نتیجه گیری های افراد بدبین به شبکه های اجتماعی ......
سهام فیس بوک در دست چه کسانی است؟...
سهام فیس بوک در دست چه کسانی است؟...
شرکت بزرگ و پرآوازه ی فیس بوک در سال ۲۰۱۱ بصورت رسمی وارد بازار سهام شد و توانست جای پای خود را در عرصه ی اقتصاد جهان محکم تر کند. برای من جالب بود که بدانم، بزرگترین سهام داران این غول وب ......