فیس بوک

اشتراک گذاشته شده با :

اخبار تکنولوژی

فیس بوک و پرداخت میلیون ها دلار به رسانه ها و افرا
فیس بوک و پرداخت میلیون ها دلار به رسانه ها و افرا
کمی قبل تر و طی سال جاری بود که فیس بوک تصمیم گرفت بخش «Live Video» خود را بهبود و توسعه دهد، بخشی که در آن می توانید استریم های زنده را مشاهده نمایید. در همین راستا رفته رفته امکانات و قابلیت های جدید به این قسمت اضافه شدند و شبکه ی اجتماعی مورد بحث شروع به تبلیغ بسیار گسترده آن در سطح وب کرد. اکنون به نظر می رسد شرکت یاد شده حتی تصمیم گرفته پا را از این هم فراتر بگذارد و با پرداخت میلیون ها دلار به افراد مشهور و کمپانی های رسانه ای آز آنها بخواهد تا اقدام به استفاده از پلتفرم مذکور کرده و ویدئوهایی زنده و جذاب را روی آن به نمایش درآورند. ناگفته نماند که وال استریت ژورنال در همین رابطه اسنادی را به دست آورده که حکایت از انعقاد ۱۴۰ قرارداد تا به امروز با اشخاص و شرکت های گوناگون دارند و مجموع ارزش این قراردادها نیز به بیش از ۵۰ میلیون دلار می رسد. برخی از شرکت های رسانه ای که حاضر به همکاری با فیس بوک شده اند عبارتند از CNN، نیویورک تایمز، Vox Media، Tastemade، Mashable و هافینگتون پُست، همچنین در میان اشخاص شناخته شده نیز اسامی افرادی همچون «کِوین هارت»، «گوردُن رَمزی»، «راسل ویلسون» و... به چشم می خورد. در لیست موجود «باز فید» ظاهراً بیشترین دریافتی را در عوض محتوای ویدئویی زنده ای که تولید می کند به دست خواهد آورد و بین ماه های مارس ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۷ رقمی معادل ۳.۰۵ میلیون دلار را از فیس بوک دریافت خواهد نمود. پس از باز فید هم نیویورک تایمز قرار گرفته که بناست عایدی ۳.۰۳ میلیون دلاری نصیبش شود. البته صرف چنین هزینه های هنگفتی برای مارک زاکربرگ و یارانش هم منفعت های بسیاری را در پی دارد. برای مثال ویدئوی ۴۵ دقیقه ای تهیه شده توسط باز فید که در آن دو تن از کارمندان این مجموعه مشغول پیچیدن نواری لاستیکی در اطراف یک هندوانه می شدند تا عاقبت هندوانه منفجر گردد، تا به اکنون ۱۰.۸ میلیون بار دیده شده است. ضمناً ویدئوها سبب می شوند کاربران زمان بیشتری را در فیس بوک صرف کرده، آگهی های زیادتری را مشاهده کرده و در نهایت منجر به درآمدزایی مضاعف گردند.

مسنجر فیس بوک به زودی مورد تغییرات اساسی قرار خوا…
مسنجر فیس بوک به زودی مورد تغییرات اساسی قرار خوا…
طراحان فیس بوک یک لحظه هم آرام و قرار ندارند و دایم در حال بهینه سازی و ایجاد تغییرات در محصولات این شبکه اجتماعی هستند. چندین وقت پیش بود که طراحی اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک تا اندازه ای عوض شد و اکنون نیز دوباره، تیم طراحی این مسنجر چندین قابلیت جدید به آن اضافه نموده اند. در حال حاضر این ویژگی ها به صورت آزمایشی در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار دارند. از جمله امکانات جدید، در وهله اول باید به پشتیبانی از چندین اکانت به واسطه یک اپلیکیشن اشاره نمائیم. اگر خاطرتان باشد هفته گذشته هم اینستاگرام چنین امکانی را برای کاربران خود مهیا نمود تا بتوانند از چندین حساب کاربری خود در یک جا بهره مند شوند و دیگر لازم نباشد از یک اکانت بیرون آمده و وارد دیگری بشوند و همه آنها با یک بار لاگین نمودن در دسترس آنها قرار خواهد داشت. دومین ویژگی جدیدی که به این مسنجر اضافه گشته، اضافه شدن SMS و MMS داخلی است. البته در گذشته چنین قابلیتی در قسمت پیام رسان فیس بوک وجود داشت اما از آنجا که کاربران تقریبا اصلا از آن استفاده نمی کردند، شبکه اجتماعی مورد بحث این امکان را از مسنجر خود حذف کرده بود. اکنون گویا در نظر دارد نسخه 2016 آن را به صورتی کاملا متفاوت و در رقابت با دیگر اپ های پیام رسان عرضه نماید. سرویس های Hangouts گوگل نیز در حال حاضر قابلیت ارسال و دریافت پیامک را در خود دارند اما از آنجا که چندان قابل تغییر و قابل اعتماد نیستند، احتمال اینکه شرکت ساکن مانتین ویو روند آن را به زودی غیرفعال نماید، زیاد است. در همین راستا، باید گفت فیس بوک در حوزه برنامه های پیام رسان بسیار موفق ظاهر شده و گزینه هایی همانند واتس اپ را در اختیار دارد. اگر مسنجر بتواند قابلیت های تکست نویسی خود را به بهترین شکل ارتقا دهد، سرویس های دیگر در این حوزه را پشت سر خواهد گذاشت و به یکی از سرویس های ارتباطی محبوب در میان کاربران تبدیل خواهد شد. بعلاوه، اپ مورد بحث تاکنون نوار کار سفید داشت اما در نسخه ی بعدی قرار است به رنگ آبی تغییر کند. این در حالی است که نوار بالای اپلیکیشن آبی و آیکون های درونی آن سفید خواهند بود. نوار استاتوس که تاکنون سفید بوده نیز به آبی تغییر رنگ خواهد داد.